Portfolio › Positionering en huisstijl voor Compose

Compose Network Connections levert al 21 jaar producten voor datacommunicatie, zoals kabels en lades. Maar ook houdt de organisatie zich bezig met de dienstverlening eromheen. Zo is de cirkel altijd rond. Klantgericht, flexibel in haar dienstverlening en met het oog op de toekomst: dat is echt Compose.

Om in een sterk veranderende markt voorop te kunnen blijven lopen is het belangrijk om met de tijd mee te gaan. Om mee te bewegen met verandering. En dat weet men bij Compose. De organisatie schakelde daarom de hulp van ZZindi Corporate Communicatie in voor een herpositioneringstraject.

We verzorgden dit traject van begin tot eind en kwamen met Compose tot resultaten die gezien mogen worden. Een van de middelen die we inzetten tijdens de herpositionering was het Business Model Canvas. Maar een nieuwe positie moet ook gecommuniceerd worden. De organisatie vroeg daarom om een nieuwe, passende huisstijl. In antwoord hierop ontwikkelden we een dynamische huisstijl gebaseerd op een van de belangrijkste kernwaarden van Compose: flexibiliteit.

Het resultaat is een huisstijl met vaste elementen, zoals iconen die de kabels visualiseren en standaard drie kleurstellingen om uit te kiezen. Het hieruit voortvloeiende logo is ook in meerdere uitvoeringen en kleuren toe te passen. We creëerden veel vrijheid, maar wel binnen duidelijke kaders. Zo is de huisstijl altijd beschermd. Ook waren we verantwoordelijk voor het drukwerk en ontwikkelden we een nieuwsbrief in responsive design (een sjabloon dat zich automatisch aanpast aan het scherm waarop deze wordt weergegeven). Maar dat is niet het enige. Momenteel werken we nog hard aan een aantal onderdelen. Zijn we bijvoorbeeld nog bezig met de ontwikkeling van een nieuwe website en de ontwerpen voor verschillende presentatiesjablonen.   



terug naar overzicht