Herpositioneringstraject Compose Network Connections afgerond met nieuwe website

24 Augustus 2014 Compose Network Connections levert al 21 jaar producten voor datacommunicatie, zoals kabels en lades. Om in een sterk veranderende markt voorop te kunnen blijven lopen is het belangrijk om met de tijd mee te gaan. Om mee te bewegen met verandering. En dat weet men bij Compose. Compose schakelde daarom de hulp in van ZZindi Corporate Communicatie voor een herpositioneringstraject.

 We verzorgden dit traject van begin tot eind en kwamen met Compose tot resultaten die gezien mogen worden.

Business Model Canvas

Een van de middelen die we inzetten tijdens de herpositionering was het Business Model Canvas. Omdat een nieuwe positie ook visueel gecommuniceerd moet worden ontwikkelden wij een nieuwe, passende huisstijl. Een dynamische huisstijl wel te verstaan, gebaseerd op een van de belangrijkste kernwaarden van Compose: flexibiliteit. 

Deze dynamische huisstijl kenmerkt zich door gebruik te maken van vaste elementen, zoals iconen die de kabels visualiseren en standaard drie kleurstellingen om uit te kiezen. Het hieruit voortvloeiende logo is ook in meerdere uitvoeringen en kleuren toe te passen. We creëerden veel vrijheid, maar wel binnen duidelijke kaders. Zo is de huisstijl altijd beschermd.

Drukwerk, nieuwsbrief en website

Ook waren we verantwoordelijk voor het drukwerk, ontwikkelden we een nieuwsbrief in responsive design (een sjabloon dat zich automatisch aanpast aan het scherm waarop deze wordt weergegeven) en diverse presentatiesjablonen. Ten slotte werkten we hard aan een nieuwe, responsive website. De eerste release staat vanaf dit weekend online. Achter de schermen werken we nog even door aan release 2, zodat de site straks ook in meerdere talen beschikbaar is.

Benieuwd naar de website van Compose Network Connections?

Terug naar nieuwsarchief